Erasmus UMC Rotterdam
's-Gravendijkwal 230, 3015 CE Rotterdam, Nederland
J.E. O., 51 jaar, man. Op 03 jul 2016 Den Haag
03 jul 2016Arts-assistenten voeren het beleid. Specialisten nauwelijks te bereiken. Geen enkele keer 'grote visite' zoals dit bij elk, maar zeker een UMC, behoort plaats te vinden. Onjuiste diagnoses en onjuiste/onnauwkeurige aantekeningen in dossier. Weigering van de specialist om uitleg te geven. Weigert ieder contact. Zelfs na bemiddeling door patientenvertrouwenspersoon elke commmunicatie afgewezen. Tijdens klachtenprocedure onzorgvuldig gehandeld, slechte informatievoorziening. Tijdens zitting klachtencommissie niet mijn klacht kunnen en mogen verwoorden. Intimiderend gedrag van de klachtencommissie (mn de voorzitter) en de aanwezige specialisten die liever met elkaar zaken fluisterend uitwisselen gecombineerd met hoorbaar lachen met elkaar. Mij werd geweigerd om mij, waar nodig, te laten vertegenwoordigen tijdens de zitting hetgeen onrechtmatig is. Weigering van de directie om reactie te geven (zoals dit hoort plaats te vinden) op de uitspraak van de commissie. Zelfs na inschakeling van een advocaat blijft het EMC na ruim 2 jaar weigeren te reageren. Is communicatie met de patient niet een vereiste als arts? Hoe kan een arts stelselmatig weigeren een gesprek aan te gaan en hierbij gesteund worden door de directie (en de klachtencommissie)? Klacht naar de inspectie volgt nog.
Reviews via ZorgkaartNederland zijn tijdelijk niet beschikbaar
Reviews via ZorgkaartNederland zijn tijdelijk niet beschikbaar
Reviews via ZorgkaartNederland zijn tijdelijk niet beschikbaar
Reviews via ZorgkaartNederland zijn tijdelijk niet beschikbaar